Tise
Med over 2,5 millioner brukere er Tise en ledende digital markedsplass for brukte klær og interiør i Norden.
Norsk bruktmarkedsplass
Gjennom Tise sin plattform er det enkelt å kjøpe og selge brukte varer med integrerte logistikk- og betalingsløsninger for en trygg og god brukeropplevelse. Siden Tise startet opp i 2016 er det solgt rundt 6,5 millioner varer gjennom den digitale plattformen.
Med over én million registrerte brukere i Norge og totalt 2,5 millioner brukere i Norden har Tise inntatt en ledende posisjon innen kjøp og salg av brukte klær og interiør. Plattformen skal bidra til å inspirere unge til å kjøpe brukt for å spare miljøet for klimaforurensende klesproduksjon.
Utslipp fra klesindustrien
Klesindustrien står for 10% av verdens klimagassutslipp, og har store konsekvenser for vannforbruk, forurensning og avfall. Hvert femte plagg må handles gjennom en sirkulær forretningsmodell for å nå 1,5-graders målet innen 2030, ifølge analysebyrået McKinsey.
Ifølge en rapport av SIFO og OsloMet kjøpes 86% av klær nytt. Den største interessen for bruktkjøp er blant kvinner mellom 18 og 29 år som kjøper 12% av klærne sine brukt. Innen 2025 forventes den globale markedsverdien av brukte klær å dobles til over 200 milliarder dollar.
Med over 2,5 millioner brukere er Tise en ledende digital markedsplass for brukte klær og interiør i Norden.